Slikarstvo
Iako postoje iznimke, većina slika u kolekciji Marton potječe iz prve polovice devetnaestog stoljeća i spadaju u razdoblje bidermajera. Slikarstvo bidermajera donijelo je nekoliko značajnih promjena; prelazak s neoklasicističkih junačkih kompozicija na izravno, krajnje objektivno promatranje predmeta slikanja. Prikazi,,velikih djela’’ je napuštena u korist direktne veze s predmetom, bez obzira radi li se o portretu ili pejsažu. Ovaj umjetnički pristup je vrlo logičan i razumljiv ako se prisjetimo da se te slike u prvom redu rađene za neovisnu srednju klasu.
Dok su kasno-barokni portreti prevenstveno usredotočeni na prikazivanje statusa poziratelja, razdoblje bidermajera negira socijalnu udaljenost između umjetnika (slikara) i poziratelja. Ovaj jednaki status dopušta cjelokupan psihološki kontakt, bez dodvorivanja. Najčešći bidermajerski portret je frontalno poprsje, malo manje od stvarne veličine. Drugi tip portreta, minijatura, bio je popularan dugo vremena, a u ovom razdoblju je prošao svoj posljednji uzlet prije pojave fotografije. Mnogi umjetnici smatraju da preteče ovog stila dolaze iz područja današnje Austrije. Ovi umjetnici, te u manjoj mjeri oni iz Češke, iznimno su utjecali na umjetnost u Hrvatskoj, putujući i radeći u regiji. Portreti nasdtali u tom ranom razdoblju čine prijelaz od kasnog baroka do bidermajera, u stilu odgovarajući bidermajeru iz Beča, iako je ograničen na potencijale ovih ‘putujućih’ umjetnika.
Ponosni smo što smo potvrdili da slike Muzeja Marton odražavaju jaku poveznicu sa zemljom u kojoj je Muzej smješten. Štoviše, ne samo da slike čuvaju informacije o hrvatskom slikarstvu devetnaestog stoljeća, već su mnoge kupljene u samoj Hrvatskoj. Ovdje Vam predstavljamo mali dio našeg fundusa za Vaš užitak. Jednostavno pređite mišem preko svakog predmeta kako bi pogledali fotografiju odgovarajućeg predmeta i kratkog opisa.